Contact Us!

Program Dyskusyjnego Klubu Filmowego "Sztorm" na październik 2016.
Seanse odbywają się w sali widowiskowej RCK. Cena biletu: 10zł

 

5.10.2016 g.19.00
JULIETA 

reżyseria: Pedro Almodóvar
aktorzy: Adriana Ugarte, Emma Suárez, Inma Cuesta, Daniel Grao, Michelle Jenner, Rossy de Palma, Dario Grandinetti 
czas trwania: 99 min. 
produkcja: Hiszpania 2016 

MFF w Cannes 2016: konkurs główny
Prezentowana w konkursie głównym festiwalu w Cannes Julieta Pedro Almodóvara to wielki powrót hiszpańskiego mistrza.  W swoim nowym filmie Pedro Almodóvar wraca do rzeczywistości, w której czuje się najlepiej: świata kobiet i ich namiętności. 

Julieta to trzymająca w napięciu historia matki poszukującej córki, która wiele lat temu zniknęła bez śladu. Opowieść o skrajnych uczuciach, jakie odczuwamy wobec najbliższych i tajemnicach, które przed nimi skrywamy. Filmowa adaptacja opowiadań wyróżnionej literacką Nagrodą Nobla Alice Munro pokazuje, że siłą kina Almodóvara jest niezmiennie wiara w potęgę uczuć i miłości. 
Reżyser o filmie: Byłem bardzo wstrzemięźliwy jeśli chodzi o stronę wizualną filmu, postaci drugoplanowe. Nikt tu nie śpiewa piosenek, nie przywołuję też scen z innych filmów, żeby opisać bohaterów. Brak tu mieszania gatunków, a przynajmniej tak mi się wydaje. Od samego początku wiedziałem, że Julieta ma być dramatem, a nie melodramatem. Mocny dramat z elementami tajemnicy: ktoś szuka kogoś, nie znając przyczyny zniknięcia. Ktoś, z kim spędziłeś całe życie, nagle znika bez słowa. Nie rozumiesz tego. To się zdarza, leży w naszej naturze, ale jest niezrozumiałe, nie do zaakceptowania. Nie wspominając o bólu, jaki sprawia. 

Namiętność, śmierć i tęsknota w buzującej kolorami i wzorami pigułce. Almodóvar, jakiego znamy i kochamy. (…) Julieta to triumfalny powrót. Atrakcyjne i świetnie skrojone kino na tematy ostateczne, pełne charakterystycznej werwy, fantazji, witalności, nieco ekscentryczne. Jednocześnie jest w nim coś świeżego: Julieta nie jest już histerycznym, rysowanym grubą kreską melodramatem, a rasowym dramatem. Anna Tatarska, Onet.pl

 

12.10.2016 g.19.00
„JAK BÓG DA”

reżyseria.: Edoardo Maria Falcone; 
aktorzy: Marco Giallini, Alessandro Gassman, Laura Morante;
czas trwania: 87 min.
produkcja: Włochy 2014; 

Tommaso to ceniony rzymski kardiochirurg. I ateista. Wraz z żoną Carlą i dwójką dorosłych już dzieci tworzą modelową, nowoczesną, mieszczańską rodzinę. Przynajmniej tak im się wydaje. Gdy ich syn zapowiada, że ma rodzinie coś ważnego do powiedzenia, ojciec jest przekonany, iż jego latorośl ma zamiar wyznać im, że jest gejem. Programowo brzydzący się dyskryminacją Tommaso jest dumny, że nadarza się okazja, by udowodnić sobie i całemu światu, jak otwartym i tolerancyjnym jest człowiekiem. W końcu przychodzi dzień "coming outu" i Andrea wyznaje: "Postanowiłem zostać... księdzem". Tu kończy się tolerancja i otwartość ojca. Jego osobistym wrogiem staje się charyzmatyczny ksiądz Pietro, który zdaniem chirurga namieszał jego synowi w głowie. Tommaso przygotowuje iście szatański plan... 

 

19-20.10.2016 g.16.30, 19.00 
OSTANIA RODZINA 

reżyseria: Jan P. Matuszyński
aktorzy: Andrzej Seweryn, Dawid Ogrodnik, Aleksandra Konieczna, Andrzej Chyra
czas trwania: 123 min. 
produkcja: Polska 2016 

Festiwal Filmowy w Gdyni 2016: Złote Lwy dla najlepszego filmu (Jan P. Matuszyński), najlepszej pierwszoplanowej roli kobiecej (Aleksandra Konieczna) oraz najlepszej pierwszoplanowej roli męskiej (Andrzej Seweryn) 
MFF w Locarno 2016: Srebrny Lampart dla najlepszego aktora (Andrzej Seweryn)
Rozgrywająca się na przestrzeni 28 lat warszawska saga słynnej rodziny Beksińskich.  
Akcja filmu zaczyna się w 1977 roku, gdy Tomek Beksiński wprowadza się do swojego mieszkania. Jego rodzice mieszkają tuż obok, na tym samym osiedlu, przez co ich kontakty pozostają bardzo intensywne. Nadwrażliwa i niepokojąca osobowość Tomka powoduje, że matka – Zofia, wciąż martwi się o syna. W tym samym czasie Zdzisław Beksiński próbuje całkowicie poświęcić się sztuce. Po pierwszej nieudanej próbie samobójczej Tomka, Zdzisław i Zofia muszą podjąć walkę nie tylko o syna, ale także o przywrócenie kontroli nad swoim życiem. Gdy Zdzisław podpisuje umowę z mieszkającym we Francji marszandem Piotrem Dmochowskim, a Tomek rozpoczyna pracę w Polskim Radiu, wydaje się, że rodzina najgorsze kłopoty ma już za sobą. Jednak seria dziwnych, być może naznaczonych fatum wydarzeń, dopiero nadejdzie… 
Zdzisław Beksiński to jeden z najbardziej charakterystycznych polskich malarzy XX wieku, słynący z niezwykłej osobowości, poczucia humoru oraz rejestrowania niemal każdego fragmentu swojego życia i otoczenia za pomocą coraz nowszych technologii audio i wideo. Z kolei Tomasz Beksiński był kultowym dziennikarzem muzycznym i tłumaczem filmowym, mającym duży wpływ na rozwój popkultury w Polsce, m.in. poprzez promowanie takich zespołów jak Marillion, Ultravox czy King Crimson oraz tłumaczenie filmów o Jamesie Bondzie czy cyklu Monty Pythona
Bardzo prawdopodobny kandydat do wielu nagród festiwalowych. Niesamowita praca kamery i bezbłędne spojrzenie na detale epoki. 
Jay Weissberg, Variety 
Ten film zrobi furorę. Niezwykła chemia łączy Andrzeja Seweryna, Dawida Ogrodnika, Aleksandrę Konieczną. Najwyższy stopień prawdziwości. 
Tadeusz Sobolewski, Kino
Opowieść o Beksińskich staje się intymną opowieścią o naszych własnych rodzinach: zawsze kalekich, balansujących między „razem” i „obok siebie”. O domach, w których ścierają się egoizm i opiekuńczość, spokój i lęk. Matuszyński wydobywa jednak coś więcej – mimo skrajnych emocji i tragicznych wydarzeń Beksińscy są wciąż razem. Biorą siebie z całym dobrodziejstwem dziwactw i ekstrawagancji, blokad i niespełnień, mimowolnych rytuałów i bolesnych czasem nawyków. 
Paweł T. Felis, Wyborcza.pl 
Nagrodzona Złotymi Lwami Ostatnia rodzina to wielka sprawa. Nie tylko dlatego, że jeszcze nie było jeszcze takiego filmu w polskim kinie. Ostatnia rodzina jest portretem toksycznej rodziny, w którym krzyżują się losy osobliwego malarza, jego neurotycznego syna Tomasza i żyjącej w ich cieniu żony Zofii. W błyskotliwym debiucie Jana P. Matuszyńskiego można zobaczyć – jak w krzywym zwierciadle – charakterystyczny rys polskiej rodziny z bliznami po wojnie. Nic w tym domu nie jest normalne, ale wszystko, do cholery, wydaje się dziwnie znajome. 
Łukasz Knap, film.wp.pl 

 

26.10.16 g.19.00
JA, DANIEL BLAKE 

reżyseria: Ken Loach
aktorzy: Dave Johns, Hayley Squires, Dylan McKiernan
czas trwania: 100 minut
produkcja: Wielka Brytania, 2016

Złota Palma Cannes 2016. Zabawne, poruszające i chwytające za serce najnowsze dzieło Kena Loacha, jednego z najważniejszych reżyserów europejskiego kina.
Uhonorowana najważniejszą nagrodą canneńskiego festiwalu niesamowicie wzruszająca i pełna humoru historia dojrzałego mężczyzny, który decyduje się pomóc samotnej matce z dwójką dzieci stanąć na nogi. Jednak gdy sam zacznie starać się o zasiłek, trafi w tryby bezdusznej, biurokratycznej machiny niczym z powieści Franza Kafki. Pomimo obojętności urzędników i kolejnych wyzwań, jakim muszą sprostać w codziennym życiu, Daniel i Katie na nowo odnajdą radość życia i prawdziwą przyjaźń.

 

30.10.2016 g.17.00
PLAN MAGGIE 

reżyseria: Rebecca Miller
aktorzy: Greta Gerwig, Ethan Hawke, Julianne Moore, Travis Fimmel, Bill Hader, Maya Rudolphczas trwania: 99 min. 
produkcja: USA 2015 

Maggie (Greta Gerwig) jest nowoczesną dziewczyną z Nowego Jorku, która nie jest w stanie zakochać się na dłużej niż 6 miesięcy, ale bardzo chciałaby zostać matką. Postanawia po prostu zajść w ciążę i wybiera do tego celu potencjalne najlepszego mężczyznę. Tym czasem zakochuje się w zupełnie innym (Ethan Hawke). Po kilku latach cudzy mąż, który w międzyczasie został jej własnym, powszednieje i Maggie znów potrzebuje zmiany. W jej głowie pojawia się nowy plan, ale żeby go zrealizować będzie potrzebowała pomocy byłej żony swojego obecnego partnera (Julianne Moore).
Ta jedyna w swoim rodzaju osobowość Maggie jest wytworem wyobraźni nagradzanej i cenionej przez krytyków Rebecki Miller, powieściopisarki, scenarzystki, reżyserki i aktorki, córki wybitnego dramaturga Arthura Millera. We wszystkich swoich wyreżyserowanych filmach - Angeli, Własnym tempie, Balladzie o Jacku i Rose oraz Prywatnym życiu Pippy Lee - artystkę interesowało kompleksowe studium współczesnych relacji międzyludzkich. W Planie Maggie Miller wchodzi na podobny grunt.

REŻYSERKA O FILMIE:
Lubię ludzi i jestem wręcz zachłannie ich ciekawa. Wiem, że klasyczne modele rodziny zdezaktualizował współczesny świat. Ludzie tworzą relacje, związki, rodziny, nie mają jednak do czego się odnieść - do doświadczeń rodziców czy dziadków. Nie mam recepty na nowoczesne relacje, ale przekazanie moich obserwacji jest dla mnie esencją sztuki filmowej. - Rebecca Miller

Baza materiałów wideo

loading...

Wspierają Nas

Fundacja WPN

Fundacja WPN

Aquarius Hotel SPA*****

Aquarius Hotel SPA*****

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

kd

Kultura Dostępna

MWiK Kołobrzeg

MWiK Kołobrzeg

infoludek.pl

infoludek.pl

Jaxa Reklama

Jaxa Reklama

Joldruk

JoloDruk - Usługi Poligraficzne

miastokolobrzeg.pl

miastokolobrzeg.pl

Piekarnia - Cikiernia NIZIOŁ

Piekarnia - Cikiernia NIZIOŁ

Olymp 2

Olymp 2 Kołobrzeg

Radio Kołobrzeg

Radio Kołobrzeg

spacerem.pl

spacerem.pl

sprzatamy.com

sprzatamy.com

Villa Meduza - Kołobrzeg

Villa Meduza - Kołobrzeg

Telewizja Kablowa Kołobrzeg

Telewizja Kablowa Kołobrzeg

Previous Next Play Pause